Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2021-2022)

Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Ονομασία                               :2ο Ημερήσιο Γυμνάσιο Κηφισιάς – «Λύρειο Διδακτήριο»

Δ/νση                                      : Όθωνος & Πυθαγόρα 2 – Κηφισιά, 14561

Τηλ.                                         : 2108019742  

Fax                                           : 2108081215

Email                                       : Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Web                                        : http://2gym-kifis.att.sch.gr

Εκπαιδευτική Βαθμίδα        : Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Το 2ο Γυμνάσιο Κηφισιάς στεγάζεται σε κτιριακό συγκρότημα το οποίο βρίσκεται στο οικοδομικό τετράγωνο που ορίζεται από τις οδούς Πυθαγόρα, Κοκκινάκη, Σουλίου και Όθωνος. Στο ίδιο κτιριακό συγκρότημα συστεγάζεται και το 2ο ΓΕΛ Κηφισιάς.

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ: Ο αριθμός των Διδασκόντων ανέρχεται συνολικά σε είκοσι οκτώ (28) μόνιμους και αναπληρωτές εκπαιδευτικούς.

ΒΟΗΘΗΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ: Το σχολείο δεν έχει γραμματειακή υποστήριξη, εξυπηρετείται από μία καθαρίστρια συμβασιούχο και φυλάσσεται από δύο (2) σχολικούς φύλακες. Για τις αυξημένες ανάγκες της τρέχουσας σχολικής χρονιάς και λόγω των ειδικών συνθηκών (COVID-19) έχουν τοποθετηθεί επιπλέον δύο (2) άτομα για κάλυψη αναγκών καθαριότητας και φύλαξης με σύμβαση ορισμένου χρόνου.

ΓΕΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΜΑΘΗΤΙΚΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ

Στο σχολείο φοιτούν συνολικά περίπου 200 μαθητές.

ΥΠΟΔΟΜΕΣ

Το σχολείο αξιοποιεί τους παρακάτω χώρους:

-Αίθουσες διδασκαλίας: 10.

-Σύγχρονα εργαστήρια για Πληροφορική, Φυσική, Χημεία, Τεχνολογία, Καλλιτεχνικά μαθήματα. Σημειώνεται ότι το σχολείο διαθέτει εξοπλισμό για την υλοποίηση του καινοτόμου προγράμματος εκπαιδευτικής ρομποτικής.

- Αίθουσα Εκδηλώσεων πλήρως ανακαινισμένη και εξοπλισμένη με σύγχρονο οπτικοακουστικό σύστημα.

-Γήπεδα αθλοπαιδιών για Μπάσκετ, Βόλεϊ και Ποδόσφαιρο 5Χ5 (πρόσφατα ανακαινισμένο).

-Γραφεία διοίκησης και εκπαιδευτικού προσωπικού

-Λοιποί βοηθητικοί χώροι πρόσφατα ανακαινισμένοι (τουαλέτες, αποθήκες κλπ).

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ (ΠΕΡΙΛΗΨΗ)

Το σχολικό έτος 2021-22 το σχολείο επανήλθε σε συνθήκες κανονικότητας μετά από δύο έτη σχεδόν εξ αποστάσεως λειτουργίας. Απαιτήθηκε κατά συνέπεια η εκ νέου προσαρμογή της μαθησιακής διαδικασίας στη δια ζώσης λειτουργία.

Το σχολείο κρίνοντας ότι είναι πρώτη προτεραιότητα η αντιμετώπιση των επιδημιολογικών κινδύνων και η προστασία της υγείας των μαθητών και των οικείων τους,  επέμεινε καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς στην πιστή τήρηση των μέτρων που προέβλεπαν οι οδηγίες του Υ.ΠΑΙ.Θ. και του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ)  με βάση τα υγειονομικά πρωτόκολλα όσον αφορά τη χρήση μάσκας και αντισηπτικών, τον τακτικό αερισμό των χώρων, τον σχολαστικό καθαρισμό επιφανειών και εξοπλισμού, τα ξεχωριστά διαλείμματα. Επίσης, μερίμνησε ώστε να διενεργούνται όλοι οι προβλεπόμενοι τακτικοί αυτοδιαγνωστικοί έλεγχοι τόσο από τους μαθητές όσο και από τους εκπαιδευτικούς και να δηλώνονται τα αποτελέσματα στην πλατφόρμα Edupass. Επίσης, προέβη στις απαιτούμενες ενέργειες και στην περίπτωση κρούσματος μέσα στην τάξη και στην περίπτωση στενής επαφής με κρούσμα εκτός σχολικού πλαισίου. Κριτήριο για όλες τις δράσεις που πραγματοποιήθηκαν (ή αντίθετα απορρίφθηκαν) ήταν κατά πόσον υπάρχει πιθανότητα να εκτεθεί το μαθητικό δυναμικό και το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου σε επικίνδυνο ιικό φορτίο. Παράδειγμα είναι οι διδακτικές επισκέψεις του σχολείου (όπως η επίσκεψη στο Τεχνολογικό Πάρκο Λαυρίου και η παρακολούθηση των εκεί εκπαιδευτικών προγραμμάτων) και οι σχολικές εκδρομές (όπως η επίσκεψη στο Αθλητικό Κέντρο Κορωπίου) οι οποίες πραγματοποιήθηκαν μόλις το επέτρεψαν οι υγειονομικές συνθήκες. Αποτέλεσμα των ενεργειών αυτών, της συνεργασίας με τους γονείς και της υπεύθυνης στάσης όλων των δρώντων της σχολικής κοινότητας ήταν η αποφυγή της αναστολής λειτουργίας τμήματος του σχολείου και η απρόσκοπτη συνέχιση της δια ζώσης λειτουργίας του.

Στο πλαίσιο αυτό, μαθητές και εκπαιδευτικοί επιδόθηκαν στην οργάνωση εκείνων από τις καθιερωμένες δραστηριότητες που ήταν επιτρεπτές με βάση τα ισχύοντα υγειονομικά πρωτόκολλα ή εγκαινίασαν νέες που ήταν εφικτές εξ αποστάσεως. Συγκεκριμένα:

-Λειτούργησε «Όμιλος Μαθηματικής Σκέψης» με σκοπό τη διαμόρφωση μιας κοινότητας  παιδιών στη βάση του κοινού ενδιαφέροντος και της αγάπης για την επιστήμη των Μαθηματικών. Οι μαθητές του Ομίλου Μαθηματικής Σκέψης προετοιμάστηκαν από τους καθηγητές τους και συμμετείχαν στον διαγωνισμό της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας «ΘΑΛΗΣ», στις  5.11.2021.

-Επαναλειτούργησε η «Λέσχη Φωτογραφίας» του Σχολείου. Μεταξύ των πρωτοβουλιών της στο πλαίσιο της πρακτικής εφαρμογής των γνώσεων των μαθητών, η Λέσχη διοργάνωσε και φωτογραφικό διαγωνισμό με τίτλο «Χιονισμένο Τοπίο» και απένειμε τα Βραβεία και Διακρίσεις. Οι μαθητές της «Λέσχης Φωτογραφίας» στο τέλος της χρονιάς συμμετείχαν στην καθιερωμένη φωτογραφική εξόρμηση της Λέσχης στην Κέρκυρα, Γιάννενα,Ζαγοροχώρια και Μέτσοβο με απώτερο στόχο μια ομαδική έκθεση των έργων τους τον Απρίλιο του 2023.

-Εκδόθηκε για πρώτη φορά στο σχολείο μας ψηφιακή σχολική εφημερίδα στην πλατφόρμα schoolpress του ΠΣΔ στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://schoolpress.sch.gr/2gymnasiokifisias/.

- Μαθητές της Β΄ Γυμνασίου συμμετείχαν στον 6ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό “Ποντιακός Ελληνισμός: μνήμες και όνειρα, παρελθόν, παρόν και μέλλον” για μαθητές/τριες Π.Ε. και Δ.Ε. της Ελλάδας, της Κύπρου και Ομογένειας– σχ. έτος 2021-22» με έργα σε δύο κατηγορίες : Εικαστικό έργο και Ταινία μικρού μήκους – ντοκιμαντέρ. Για την Ταινία μικρού μήκους – ντοκιμαντέρ που παρουσίασε το σχολείο απέσπασε Τιμητικό Έπαινο.

-Συμμετείχε  στον διαγωνισμό «Προσφυγικά Μονοπάτια – Χαρτογραφώντας τις ιστορίες των προσφύγων 100 χρόνια μετά» που διοργανώθηκε με αφορμή τη συμπλήρωση 100 χρόνων από τη Μικρασιατική Καταστροφή με ψηφιακό διαδραστικό χάρτη που δημιούργησαν οι μαθητές με την εφαρμογή storymap.

-Οργανώθηκε περιβαλλοντική δράση με θέμα «Τα χρήσιμα άχρηστα» στο πλαίσιο του μαθήματος των Καλλιτεχνικών.

-Το σχολείο συμμετείχε στο πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης του Τμήματος Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΕΚΠΑ κατά το ακαδημαϊκό έτος 2021-22.

-Σε συνεργασία με επιστημονικούς φορείς το σχολείο ανέπτυξε μία σειρά πρωτοβουλιών για να προωθήσει δράσεις για την καταπολέμηση της εξάρτησης από το κάπνισμα. Συγκεκριμένα, συνεργάστηκε με το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας «ΠΡΟΝΟΗ» του Δήμου Κηφισιάς, οργανώνοντας ενημερωτική δράση στον χώρο του σχολείου για κάθε τμήμα της Β΄τάξης, στις 14.4.22, στην οποία ειδικοί επιστήμονες του Κέντρου ενημέρωσαν τους μαθητές για τις βλαβερές συνέπειες του καπνίσματος. Επιπλέον, συμμετείχε στον Πανελλήνιο Mαθητικό και Νεανικό Διαγωνισμό Δημιουργικής Γραφής και αφίσας για μαθητές Γυμνασίου-Λυκείου» της FairLife L.C.C. “Η πρώτη γενιά χωρίς καπνό, χωρίς άτμισμα» στον οποίο κέρδισε το 1ο Βραβείο στα Γυμνάσια στην κατηγορία «Αφίσα».

Το σχολείο ανέπτυξε ποικίλες δράσεις και πρωτοβουλίες με αφορμή τον εορτασμό σημαντικών γεγονότων. Συγκεκριμένα:

-Στα πλαίσια της «Ευρωπαϊκής εβδομάδας Κώδικα» (8-23 Οκτωβρίου) μαθητές της Α΄ Γυμνασίου συμμετείχαν στις δράσεις της μη κερδοσκοπικής οργάνωσης για την προώθηση της υπολογιστικής σκέψης code.org.

-Στο πλαίσιο του εορτασμού της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου στις 8 Φεβρουαρίου, οι μαθητές της Α’ Γυμνασίου συμμετείχαν μαζί με άλλα 150 σχολεία στις δράσεις του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου του Ινστιτούτου Πληροφορικής του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας - ΙΤΕ (saferinetrnet.gr).

- Με αφορμή την «Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών» στις 26 Σεπτεμβρίου, το σχολείο συμμετείχε στον διαγωνισμό με τίτλο «Διαγωνισμός για τα μπλουζάκια της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών» που οργανώνεται από το Συμβούλιο της Ευρώπης με την υποστήριξη της Ε.Ε.

-Με αφορμή τη «Διεθνή Ημέρα Μνήμης για τα Θύματα του Ολοκαυτώματος», στις 27 Ιανουαρίου μαθητές και των τριών τάξεων  ανέπτυξαν πρωτοβουλίες και δημιούργησαν πρωτότυπα έργα στα μαθήματα των Καλλιτεχνικών και της Λογοτεχνίας.

- Με αφορμή την «Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού», στις 6 Μαρτίου, πραγματοποιήθηκε από τους διδάσκοντες σε όλα τα τμήματα του Σχολείου ενημερωτική δράση διάρκειας δύο (2) διδακτικών ωρών με σκοπό την ευαισθητοποίηση των μαθητών για το σοβαρό αυτό θέμα, αντλώντας ενημερωτικό υλικό  από την ιστοσελίδα https://stop-bullying.sch.gr/  Επιπρόσθετα, οι μαθητές της Α’ τάξης εκπόνησαν ομαδικό εικαστικό έργο με σχετικό θέμα.

- Με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας Ελληνικής Γλώσσας στις 9 Φεβρουαρίου, οι μαθητές δημιούργησαν ιδιαίτερα πλούσιο και ποικίλο υλικό που συγκεντρώθηκε σε ένα ομαδικό padlet.

Επιπλέον, το σχολείο επεδίωξε τη συνεργασία με φορείς για την ανάληψη  πρωτοβουλιών που προωθούν δράσεις κοινωνικού ενδιαφέροντος,  εθελοντικές δράσεις και γενικότερα την έννοια της κοινωνικής ευθύνης και του ενεργού πολίτη μέσα από βιωματικές πρακτικές. Συγκεκριμένα:

-Στο διάστημα 5.10.21-10.10.21 σε συνεργασία με την Κοινωνική Υπηρεσία του Δήμου Κηφισιάς συγκεντρώθηκαν είδη πρώτης ανάγκης για τους συνανθρώπους μας που επλήγησαν από τους σεισμούς στο Αρκαλοχώρι Ηρακλείου στις 27.9.2001.

-Συμμετείχε στη χριστουγεννιάτικη πανελλαδική εκστρατεία συγκέντρωσης τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης από «Το Χαμόγελο του Παιδιού» για παιδιά και οικογένειες που ζουν σε κατάσταση φτώχειας.

Επιπλέον, για πρώτη φορά εισήχθησαν δράσεις που αξιοποιούσαν τα σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία στην καθημερινή  διδακτική πράξη, αφού η τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων περιόριζε τη μετακίνηση ή την ταυτόχρονη  παρουσία μαθητών από διαφορετικά τμήματα στον ίδιο χώρο, όπως για παράδειγμα οι διαδικτυακές ξεναγήσεις σε μνημεία και ιστορικούς χώρους (π.χ. Οι μαθητές /τριες είχαν τη δυνατότητα με την καθοδήγηση των εμψυχωτών να περιηγηθούν εικονικά μέσω τρισδιάστατης εικονικής περιήγησης στην αίθουσα των συνεδριάσεων, στο Περιστύλιο και στην αίθουσα «Ελευθέριος Βενιζέλος», όπου φιλοξενούνταν η επετειακή έκθεση «Αντικρίζοντας την Ελευθερία! Στη Βουλή των Ελλήνων, δύο αιώνες μετά»).

Σημαντική ήταν και το έτος 2021-2022 η συνεργασία με τον Δήμο Κηφισιάς. Εκτός από τη συνεργασία με την Κοινωνική Υπηρεσία του Δήμου για τη συγκέντρωση ειδών ανάγκης (αναφέρεται παραπάνω), εκπαιδευτικοί του σχολείου συμμετείχαν στο πρόγραμμα που συνδιοργάνωσε η Υπηρεσία Υγείας του Δήμου, η Ελληνική Καρδιολογική Εταιρία και το European Resuscitation Council με θέμα «Βασική Υποστήριξη της Ζωής και χρήση Αυτόματου Εξωτερικού Απινιδωτή».   Επίσης, το σχολείο μας ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα της δημοτικής αρχής του Δήμου Κηφισιάς να γνωρίσουν οι μαθητές τα σημαντικά τοπόσημα της πόλης και ήταν από τα πρώτα σχολεία που επισκέφτηκαν την ιστορική «Οικία Παύλου Μελά» μετά την ανακαίνισή της και τη λειτουργία της ως μουσειακού χώρου. Τέλος, ειδικοί επιστήμονες του Κέντρο Πρόληψης Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας «ΠΡΟΝΟΗ» του Δήμου Κηφισιάς  πραγματοποίησαν ενημερωτική δράση ξεχωριστά σε κάθε τμήμα της Γ΄ Τάξης με θέμα τη «Διαχείριση του σχολικού άγχους» στις 16.5.2022.

Ιδιαίτερα σημαντική και γόνιμη ήταν και η συνεργασία με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου. Πέρα από τις άτυπες συναντήσεις που γίνονται ad hoc για τα θέματα που κατά καιρούς προκύπτουν, στις 4.2.22 ημέρα Παρασκευή και μετά το πέρας του ωρολογίου προγράμματος, έγινε κοινή συνεδρίαση του Προεδρείου του Συλλόγου Γονέων και του Συλλόγου Διδασκόντων κατόπιν αιτήσεως του πρώτου, στην οποία συζητήθηκαν ζητήματα που αφορούν την οργάνωση και τη λειτουργία του σχολείου. Στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών που αναλαμβάνει ο Σύλλογος Γονέων για συγκεκριμένες και στοχευμένες δράσεις, στις 16.6.22, μετά από διακοπή δύο ετών, διοργανώθηκε η ετήσια εκδήλωση αποφοίτησης για τους μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου στον προαύλιο χώρο του σχολείου παρουσία και του Δημάρχου Κηφισιάς.

Επιπλέον, φέτος δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στη λειτουργία των μαθητικών κοινοτήτων από τη Διεύθυνση και τον Σύλλογο Καθηγητών. Μέσω της ουσιαστικής λειτουργίας του συλλογικού αυτού θεσμού, των συνεδριάσεων, των στοχοθετημένων μαθητικών συνελεύσεων, της τακτικής τήρησης Πρακτικών σε ειδικά τετράδια ανά τμήμα, ενισχύθηκε η αίσθηση και  η αυθυπόστατη δημοκρατική συμπεριφορά των μαθητών / τριών.

Τέλος, ως προς την υλικοτεχνική υποδομή του σχολείου και σε συνεργασία με τη Σχολική Επιτροπή πραγματοποιήθηκαν δύο έργα μεγάλης κλίμακας και συγκεκριμένα α) η συντήρηση και  βαφή του κεντρικού κτιρίου και β) η ηλεκτρολογική ενίσχυση του κτιρίου με την αλλαγή του κεντρικού ηλεκτρολογικού πίνακα και των επιμέρους καλωδιώσεων (οι εργασίες έγιναν κατά τη διάρκεια των διακοπών των Χριστουγέννων).

Ελπίζουμε να αποκτήσουμε όλα τα μέλη της Σχολικής Οικογένειας του 2ου Γυμνασίου Κηφισιάς καινούργιες δυνάμεις με τις καλοκαιρινές μας διακοπές, για να συνεχίσουμε με νέες δράσεις.


Ευχόμαστε ένα Χαρούμενο και Υγιές Καλοκαίρι
σε όλους και όλες .