Συνοπτική έκθεση αποτίμησης των προγραμμάτων των ομίλων του 2ου Γυμνασίου Κηφισιάς για τη σχολική χρονιά 2022-23

Συνοπτική έκθεση αποτίμησης των προγραμμάτων των ομίλων του 2ου Γυμνασίου Κηφισιάς για τη σχολική χρονιά 2022-23

 

Το σχολικό έτος 2022-2023 σύμφωνα με τα οριζόμενα στην υπ΄ αρ. 102939/ΓΔ4/2022 Υ.Α. (ΦΕΚ Β/4509),  λειτούργησαν στο 2ο Γυμνάσιο Κηφισιάς οι ακόλουθοι τέσσερις (4)  όμιλοι: όμιλος μοντέρνων και παραδοσιακών χορών, όμιλος θεατρικής παιδείας, όμιλος διδασκαλίας μαθηματικών εννοιών που συνδέονται με διαγωνισμούς και όμιλος ρομποτικής. Σύμφωνα με την παραπάνω Υπουργική Απόφαση, ακολουθεί συνοπτική αποτίμηση του προγράμματος του κάθε ομίλου.

 

1. ‘Ομιλος Μοντέρνων και Παραδοσιακών χορών.


Φέτος, καθιερώθηκε από το Υπουργείο Παιδείας ο θεσμός των ομίλων στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ένας θεσμός με πολλές προκλήσεις. Έτσι λοιπόν και στο σχολείο μας, το 2ο Γυμνάσιο Κηφισιάς, ολοκληρώθηκε ο κύκλος των συναντήσεων του Ομίλου Μοντέρνων και Παραδοσιακών Χορών. Οι στόχοι ήταν παιδαγωγικοί, κοινωνικοί και προπάντων βιωματικοί. Τα παιδιά κατάφεραν να μάθουν παραδοσιακούς χορούς από διάφορα μέρη της Ελλάδας αλλά και χορούς του εξωτερικού, σε μία εποχή που η αλληλεπίδραση ακουσμάτων είναι καθημερινή.

Οι υπεύθυνες καθηγήτριες του ομίλου

Τσορβαντζή Φλώρα

Μαθιού Άννα

 

2. Όμιλος Θεατρικής Παιδείας

Το σχολικό έτος 2022-2023 λειτούργησε στο 2ο Γυμνάσιο Κηφισιάς Όμιλος Θεατρικής Παιδείας σύμφωνα με τα οριζόμενα στην υπ΄ αρ. 102939/ΓΔ4/2022 Υ.Α. (ΦΕΚ Β/4509). Τελική στόχευση των εργασιών του Ομίλου ήταν το ανέβασμα ενός θεατρικού έργου από την αρχαία ελληνική δραματουργία στο τέλος του σχολικού έτους.

Η συμμετοχή των μαθητών σε μια συλλογική καλλιτεχνική δημιουργία, όπως μια θεατρική παράσταση, είχε σκοπό να τους δώσει τη δυνατότητα να έρθουν σε άμεση – βιωματική - σχέση με το δράμα και το θέατρο, να εκφραστούν μέσα από αυτό υιοθετώντας ρόλους και να αναπτύξουν τις υποκριτικές τους ικανότητες (λόγο, κίνηση). Επιπλέον, μέσα από τη συνύπαρξή τους, τα μέλη της θεατρικής ομάδας επιδιώχθηκε να υιοθετήσουν εκείνες τις ομαδοσυνεργατικές στάσεις και συμπεριφορές που θα συμβάλλουν στην επίτευξη των κοινών στόχων.

Ο Όμιλος λειτουργούσε κάθε Τρίτη, από τις 15 Οκτωβρίου 2022, μετά το κανονικό ημερήσιο πρόγραμμα για δύο (2) διδακτικές ώρες και συγκεκριμένα από τις 14.10 έως τις 15.45 και συμμετείχαν σ΄ αυτόν δώδεκα (12) μαθητές από όλες τις τάξεις του Σχολείου.

Στις 3 Μαΐου 2023 παρουσίασε το έργο «Ειρήνη» του Αριστοφάνη στην Αίθουσα Εκδηλώσεων του Σχολείου, παρουσία και του Δημάρχου Κηφισιάς. Επιπλέον, συμμετείχε με την ίδια παράσταση στο Μαθητικό Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος του Δήμου Αχαρνών για μαθητές/μαθήτριες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας, Δημόσιας και Ιδιωτικής Εκπαίδευσης όλης της χώρας που πραγματοποιήθηκε στο διάστημα από 29.3.2023 έως 7.4.2023.

Εκτός των παραπάνω στις 23.3.2023 ο Όμιλος Θεατρικής Παιδείας συμμετείχε και σε άλλες πολιτιστικές δραστηριότητες του σχολείου. Συγκεκριμένα, ανέλαβε τη διοργάνωση της σχολικής γιορτής για την εθνική επέτειο της 25ης Μαρτίου στην οποία, εκτός των άλλων, παρουσίασε ένα θεατρικό δρώμενο βασισμένο στο διήγημα «Η Έξοδο» του Γιάννη Βλαχογιάννη και στις 23.12.2022 συμμετείχε στη Χριστουγεννιάτικη γιορτή του σχολείου.

Στους δώδεκα (12) μαθητές που ολοκλήρωσαν με επιτυχία την παρακολούθηση του Ομίλου δόθηκαν Βεβαιώσεις επιτυχούς συμμετοχής και αναμνηστικά δώρα που έφεραν το σχέδιο που δημιουργήθηκε για την αφίσα της παράστασης. Τέλος, υπήρξε μέριμνα για τη βιντεοσκόπηση του έργου και διανομή του υλικού αυτού στους μαθητές.

Η υπεύθυνη του ομίλου


Μαρία Κουκούτση

 

3. Όμιλος διδασκαλίας μαθηματικών εννοιών που συνδέονται με διαγωνισμούς.


Κατά το σχολικό έτος 2022-2023 πραγματοποιήθηκε ο όμιλος διδασκαλίας μαθηματικών εννοιών που συνδέονται με διαγωνισμούς στο 2ο Γυμνάσιο Κηφισιάς. Στον όμιλο συμμετείχαν επτά μαθητές της Β΄Γυμνασίου και έγιναν δεκαοκτώ δίωρες συναντήσεις.

Οι ενότητες που διδάχτηκαν είναι οι εξής:

1.Επίλυση θεμάτων παλαιότερων διαγωνισμών του “Θαλή” και “Ευκλείδη” της Β’ Γυμνασίου (Ε.Μ.Ε).
2.Ταυτότητες.
3.Διώνυμο Νεύτωνα.
4.Εφαρμογές ταυτοτήτων με έμφαση στην ταυτότητα Όιλερ και στην ταυτότητα Λαγκράνζ.
5.Παραγοντοποίηση.
6.Υπολογισμός ν-οστής ρίζας με τη μέθοδο Νεύτωνα-Ράμσον.
7.Η ευθεία γραμμή y=αx + β
8.Ταυτότητα της Ευκλείδειας διαίρεσης με πολυώνυμα ως προς μία μεταβλητή.
9.Επίλυση δευτεροβάθμιας εξίσωση.
10.Μελέτη της συνάρτησης y=αx2 + βx + γ
11.Γεωμετρική και αλγεβρική επίλυση συστημάτων 2 εξισώσεων με 2 αγνώστους και 3 εξισώσεων με 3 αγνώστους.

 

Ο διδάσκων Καθηγητής,

Δρ. Αναστάσιος Ζάχος

 

4. Όμιλος ρομποτικής

βίντεο αποτίμησης ρομποτικής 2022-23

Τη σχολική χρονιά 2022-23, ο όμιλος ρομποτικής υλοποίησε πρόγραμμα το οποίο χαρακτηρίζεται από ποικιλία αντικειμένων.

Ξεκινήσαμε με το ρομπότ Lego Mindstorms EV3. Με τα κλασσικά τουβλάκια αλλά και με ειδικά δομικά στοιχεία μηχανικής όπως άξονες και γρανάζια, δώσαμε διάφορες μορφές στα ρομπότ μας. Με τη βοήθεια του προγραμματιστικού περιβάλλοντος Ev3 Classroom τα προγραμματίσαμε ανάλογα. Π.χ. κατασκευάσαμε οχήματα τα οποία αυτόνομα ακολουθούν συγκεκριμένες διαδρομές ή κάνουν follow line, ρομποτικές σκούπες οι οποίες καθαρίζουν το χώρο, οχήματα που μεταφέρουν αντικείμενα, ρομποτικό χέρι, ρομποτικά σκυλάκια, βάλαμε τα ρομπότ να μας πουν τα κάλαντα κ.α.

Στη συνέχεια συμμετείχαμε στο πρόγραμμα Astro - Pi Mission Zero, του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος (ESA). Προγραμματίσαμε μέσω προσομοιωτή τον μικροϋπολογιστή Raspberry Pi χρησιμοποιώντας τη γλώσσα προγραμματισμού Python και στείλαμε τα προγράμματά μας να εκτελεστούν στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS).

Η επόμενη ενότητα με την οποία ασχοληθήκαμε, περιλάμβανε τους μικροελεγκτές Arduino Uno. Προγραμματίσαμε σε γλώσσα C++ και γνωρίσαμε τον τομέα της ηλεκτρονικής, φτιάχνοντας κυκλώματα που άναβαν λαμπάκια, βοηθούς για σωστό πλύσιμο δοντιών και πολύχρωμα φωτιστικά!

Τέλος, φεύγοντας λίγο από τα στενά όρια της ρομποτικής αλλά παραμένοντας στα πλαίσια της ψηφιακής δημιουργίας, σχεδιάσαμε αντικείμενα στο πρόγραμμα τρισδιάστατης σχεδίασης tinkercad και εκτυπώσαμε στον τρισδιάστατο εκτυπωτή του εργαστηρίου πληροφορικής!

Η πορεία των συναντήσεών μας έχει καταγραφεί και σε ψηφιακό μάθημα στο e-class του σχολείου μας, το οποίο χρησιμοποιούσαμε συστηματικά όλη τη διάρκεια της χρονιάς.

Συνοψίζοντας, μέσα από την ποικιλία αντικειμένων και τη διαθεματική, βιωματική και συχνά παιγνιώδη προσέγγιση που ακολουθήθηκε, οι μαθητές εμπλούτισαν τις γνώσεις τους στην πληροφορική, τον προγραμματισμό, τη μηχανική, την ηλεκτρονική, τα μαθηματικά και τη φυσική, ενώ παράλληλα καλλιέργησαν τη δημιουργικότητα και τη φαντασία τους καθώς και δεξιότητες συνεργασίας και ομαδικότητας, καλύπτοντας το μεγαλύτερο φάσμα των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα (κριτική σκέψη, δημιουργικότητα, συνεργασία, επικοινωνία, πληροφορικός και τεχνολογικός εγγραμματισμός, ευελιξία, ηγεσία, πρωτοβουλία και κοινωνικές δεξιότητες). 

 

Η υπεύθυνη καθηγήτρια,

Λητώ Παναγιωτίδου